سایت انجمن دانشجویان شهربابکی / خدا بیامرزتون


اوا براون دختر نجیب و زیبای بود كه در روز 6 فوریه سال 1912 در شهر شلوغ مونیخ متولد شد او عاشق آلمان و حزب نازی بود این باعث شده بود كه هنگامی كه هیتلر رهبر حزب می آمد به عكاسخانه ایی كه او در آن كار می كرد بیاید همه تلاش خود را می نمود تا بهترین و زیباترین عكس ممكن را از او بگیرد او می خواست در خطوط چهره آدلف هیتلر قدرت آلمان و عشق به سرزمین مظلومش كه پس از جنگ جهانی اول دچار بحران و هزار مصیبت دیگر بود و مجبور بود طبق عهد نامه ورسای خراج به انگلیس و فرانسه بپردازد را نشان دهد او در هیتلر این توان را می دید كه او می تواند كشورش را نجات بخشد . با این كه هیتلر هنوز شناسنامه آلمانی نداشت او شیفته این مرد اتریشی شده بود .

در سال 1932 هیتلر شناسنامه آلمانی گرفت و به تابعیت آلمان درآمد آلمانی كه به خاطر آن پانزده سال قبل در جنگ جهانی اول در جنگ اول جهانی در جبهه فرانسه به مدت یك سال كور و زخمی شد .
همان سال هیتلر هنگامی كه اوا براون فقط 20 سال داشت از او خواست كه با هم زندگی كنند. این در حالی بود كه هیتلر در آن زمان 43 سال داشت .

اوا با وجود مخالفت پدرش فریدریش براون پیشنهاد آدولف هیتلر را عاشقانه پذیرفت و از آن پس تا آخرین لحظه عمر در كنار او زندگی كرد.
یك سال بعد در ژانویه 1933 هیتلر پس از پیروزی در انتخابات به صدر اعظمی رسید و كابینه خود را با همكاری حزب دست راستی آلمان تشكیل داد. پس از اندكی با مرگ هیندنبورگ رئیس جمهور آلمان شد .
گ
رمای عشق اوا براون قلب زخمی هیتلر از عشق ناكام گذشته ژلی روبال ، گرمایی دوباره بخشید او تواناست دوباره استواری و اقتدار سیاسی و مبارزاتی خویش را بدست بیاورد .



اوا براون اغلب به اسكی و یا دوختن لباس برای عشقش می پرداخت و پناه آخر آدلف بود . این مسیر را تا آخرین لحظه عمر ادامه داد .




در هنگامی كه سقوط برلین نزدیك شده بود، هیتلر مایل نبود اوا براون را به همراه خود به پناهگاه زیر زمینی ببرد، اما اوا اصرار كرد كه می خواهد در كنار او بمیرد.

اوا 13 سال همسر غیر رسمی هیتلر بود .هیتلر در روز 29 آوریل سال 1945 در مراسمی ساده كه در پناهگاه زیر زمینی و با حضور تعداد اندكی از جمله جوزف گوبلز ، وزیر تبلیغات آلمان نازی و همسرش برگزارشد‌ ، به طور رسمی با اوا براون ازدواج كرد و روز بعد هر دو خودكشی كردند و اجساد آنان را در كنار هم آتش زدند تا به دست سربازان شوروی نیفتند. با وجود این ، سربازان شوروی بقایای اجساد نیمه سوخته آنها را به دست آوردند.

در روز 30 آوریل سال 1945 كه پناهگاه هیتلر در شهر برلین از نزدیك زیر آتش ارتش سرخ بود، هیتلر با تپانچه خود خودكشی كرد و اوا در همان لحظه با خوردن سیانور روح عشقش را یك لحظه هم تنها نگذاشت گوبلز وزیر فرهنگ رژیم نازی طبق وصیت هیتلر پس از مردن آن دو ، اجساد آنها را در گودالی كه از پرتاب بمب های متفقین پدید آمده بود آنها را با بنزین سوزاند و سپس خود همسر و فرزندانش به شكل دسته جمعی خودكشی كردند .

اوا براون هنگام مرگ فقط 33 سال داشت او فقط مدت 24 ساعت همسر رسمی عشقش بود.

نام اوا براون زنی كه تنها 24 ساعت همسر قانونی آدولف هیتلر بود در كنار نام او در تاریخ ثبت شد . اوا براون دختری كه همه وجودش برای تعالی آلمان در تب و تاب بود در تمام سالهایی كه هزاران جنایت و انگ انگلیس و اسرائیل و آمریكا به هیتلر چسباندن نامش پاك ماند . چون قلب او سپید و پاك بود به قول متفكر فاخر حال حاضر كشورمان ارد بزرگ : ستایشگران میهن مردان و زنان آزاده اند . اوا براون ستایشگر كشورش بود و در این راه تا آخر راه را پیمود و برای همین امروز محبوب صدها میلیون آدم میهن میهن پرست در سرتاسر جهان است .

چند نكته دیگر از زندگی اوا براون :

نام كامل او " اوا آنا پائولا براون " است .

اوا به درس خواندن علاقه ای نداشت چون كتابهای تحصیلی شان را سراسر توهین به تاریخ كشورش می دید ( كتابهای درسی مردم آلمان توسط كشورهای پیروز جنگ جهانی اول نوشته شده بود ) و نهایتا در سال ۱۹۲۹ مدرسه را ترك كرد. پدرش به این مساله واكنش شدیدی نشان می دهد و در خانه مقررات به مراتب دست و پاگیرتری را به اجرا می گذارد.
تنگنای مالی باعث شد اوا براون در یكی از عكاسخانه های مشهور به نام هوفمن مشغول به كار گردد و در این عكاسخانه اوا برای اولین بار با آدولف ملاقات می كند.
پدرش معلم و مادرش خانه دار بود. پدرش فردریش فریتز براون و مادرش فرانزیسكا فانی كرانبرگر از خانواده های محترم ساكن منطقه باواریا بودند .
اوا براون دو خواهر دیگر بنامهای ایلزه و مارگارت داشت و فرزند دوم به حساب می آمد .
پدر اوا همیشه در آرزوی داشتن یك پسر بود و قبل از تولد او نام پسرش را رودلف انتخاب كرده بود .زندگی پنج نفره آنها بسختی اداره می شد اما پس از مدتی با ارثیه ای كه از طرف یكی از اقوام به آنها تعلق گرفت صاحب زندگی نسبتا مرفهی شدند .


ریشه گاه :

http://babak30t.blogfa.com/post-270.aspx



نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

فیلسوف حکیم ارد بزرگ خراسانی و کتاب سرخ

65 Insightful The Philosopher Hakim Orod Bozorg Khorasani Quotes That You Must Share

آنانیکه تنها به خود می اندیشند، براستی بزهکارند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی