سایت کیمیا / جشنی با ماهی های سرخ

تا جشن باستانی نوروز فاصله زیادی داریم اما شاید فرصت مناسبی باشد برای یادآوری نکاتی در مورد نگهداری درست از ماهی های سرخ کوچولویی که میهمان سفره های هفت سین ما هستند . همانطور که در فلسفه اردیسم (Orodism) می خوانیم جشن ها انگیزه رشد و پویایی هستند همین جشن ها انگیزه و امید به همراه دارند و ما را تازه می کنند شادیمان را با بقای میهمانان سرخ زیبای خانه هایمان کامل می کنیم و اما چه كنيم كه زندگي ماهی های کوچک پايدارتر باشد، تا بتوانيم بعد از تعطيلات نوروز، ماهي يا ماهي هاي خود را در درياچه پارك ها رها كنيم. پس بهتر است به اين نكات توجه كنيم:

http://static.diary.ru/userdir/4/0/1/3/401328/15774326.jpg


۱- ماهي ها را در جلوي نور آفتاب نگذاريم.
۲- آب ماهي ها را هر روز عوض كنيم.
۳- به ماهي ها غذا بدهيد، يك قطعه كوچك از تخم مرغ آب پز (به اندازه يك نخود) غذاي خوبي براي ماهي ها است و يا كمي نان به اندازه يك نخود بدهيد.
۴- نمك ضد ميكروب آب است. مانند آب شور اقيانوس ها، در ظرف آب ماهي ها به اندازه يك عدس نمك بريزيد تا ماهي ها بيمار نشوند. اگر زياد نمك بريزد، ماهي ها مي ميرند.
۵- ظرف يا تنگ شيشه اي ماهي، بزرگ باشد. ظرف هاي كوچك شيشه اي فقط براي يك ماهي كوچك است.
۶- در ظرف ماهي، صدف(گوش ماهي) بگذاريد تا عمر ماهي ها زياد شود و تنگ آب هم زيباتر شود. اگر پيدا نشد، از چند قطعه سنگ كوچك استفاده كنيد. (گچ، آهك، سيمان و... باعث مرگ ماهي ها مي شوند)
۷- چند برگ كوچك سبزي تازه يا كاهو در آب بيندازيد تا ماهي ها از موجودات ريز آنها تغذيه كنند و سالم بمانند.
۸- ماهي ها را در جلوي صفحه تلويزيون نگذاريد، بيمار مي شوند و همين طور در جلوي نور قوي چراغ ها و لامپ ها نگذاريد كه ضعيف و بيمار مي شوند.
۹- ماهي ها را با دست نگيريد، بخصوص بچه ها كه آنها را سفت با دست هاي خود مي گيرند و بدن ماهي را له مي كنند و ستون فقرات و باله ماهي ها را مي شكنند. ماهي ها را با آبكش يا كاسه كوچك بگيريد.
۱۰- آب ماهي نبايد زياد گرم و راكد باشد.
۱۱- ماهي ها مانند تمام موجودات زنده روي كره زمين احتياج به اكسيژن دارند، اگر آب ظرف ماهي راكد و ثابت و بدون حركت باشد ماهي ها مي آيند روي آب و اكسيژن طلب مي كنند و حباب توليد مي كنند، لذا بايد آب را به حركت درآوريد و متلاطم كنيد تا حباب توليد گردد.
بوسيله قاشق يا يك چوب، آب را تكان دهيد تا ماهي ها شاداب گردند. مانند موج دريا كه اكسيژن توليد مي كند.
۱۲- بعد از تعطيلات عيد نوروز، ماهي ها را در آب رودخانه ها يا درياچه پارك ها آزاد كنيم تا به زندگی خود شادمانه ادامه دهند.


ریشه گاه :

http://q.blogfa.com/post-320.aspx

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

فیلسوف حکیم ارد بزرگ خراسانی و کتاب سرخ

65 Insightful The Philosopher Hakim Orod Bozorg Khorasani Quotes That You Must Share

آنانیکه تنها به خود می اندیشند، براستی بزهکارند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی